08 Mart 2009

Birden gelen natto tutkusu

Natto paketi
Natto paketi
Natto paketi

Japonya'da Kanto tarafında yaşayanların bildiği ama Türkiye'de çok bilinmeyen bir Japon yiyeceği var: Natto.

Fermente edilen soya fasülyesi çok sert kokusu ve yapış yapış iplikli yapısıyla pek çok yabancı (ve Japonya'nın Kansai tarafında yaşayanlar) için, ağıza alınması bile düşünülemeyen yiyecekler arasında.

Japonlar genelde sabah kahvaltısında haşlanmış pirincin üzerine koyarak yer natto'yu. Kanı akışkan hale getirerek kalp-damar hastalıklarını önlediği ve K vitamini içerdiği bilinen natto, bugünlerde gece yatmadan önce yediğim vazgeçilmez "çerez"im. Uzun zaman olsa da olur olmasa da diye düşündükten sonra neden birden böyle bir adetin başladığını ben de çözemedim.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Taylan ,
natto'yu maalesef deneyenlerdenim. Aman allahım denemez olsaydım. Yahu denir o, kabusum oldu vallahi.
Tadını merak eden arkadaşlara anlatmata dilim varmıyor, varsın onlar düşünsünler artık:)
sevgiler
senem

Berna Ceyhan dedi ki...

Damak tadımıza uymayan şeylerin çoğunda olduğu gibi galiba natto'da tercih edilmeyenlerin arasında ve faydalı. Ben tadı nasıl olursa olsun denemek isterdim. Değişik şeylere karşı zaafımdan olsa gerek...

Last Sipahi dedi ki...

Bana bir kaiten sushici Saba ve natto yiyebiliyorsan bizden olmuşsundur demişti :)