09 Kasım 2006

McDonald's Japonya'da yeni imaj satmaya çalışıyor



McDonalds'ı nasıl bilirsiniz? Sağlıklı yiyecekler satan bir kurum olarak düşunmek zor, değil mi?

Japonya'da da aynı. Özellikle son zamanlarda obesite, kan yağlarındaki artış falan günlük konuşulan konular. McDonald's da bu nedenle çok gözde değil. Bunun yanında Japon hamburgercileri eskiden beri piyasada ve onlarin daha sağlıklı imajları var. Mesela MOS Burger ve Freshness Burger. Bu şirketlerin ürünleri sürekli çevre, doğal beslenme, tazelik ve güvenilirlik üzerine.

Geçen seneden beri McDonald's da (geç de olsa) akıllandı. Genç kızlara daha çok hitap etmeye çalışiyor. Yandaki resim de benim iş yerinin karşisindaki Mc. Nasıl? Bilmeseniz sanki McDonald's salata barı işletiyor diye düşunursunuz degil mi? Bakalım millet "yiyecek mi"?

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Burada da aynı şekilde kandırmaya çalışmakta McDonald's. TV ve çeşitli medyada sebzeler eşliğinde "Yediğin kadar yak, yaktığın kadar ye" sloganı atılmakta.

skyin dedi ki...

Japonya'da MOS Burger varken McDonald's nasil is yapiyor anlamis degilim. Birde benim Tokyo'da ender gordugum McDonald'slar da son derece salas ve sanki benzerlerine gore daha cok itici gelmisti bana. Sanirim orada Maku-donarudo da gordugum kiliseler gibi fashion :) Neyse 5 hafta sonra yeniden oradayim, Ueno Parkin hemen yakinindaki caddede yedigim nigiriler hala damagimda. Haa birde orada Shinjuku Istasyonunun yakinindaki Turk Restoraninin subesi oldugu soyleyen bir donerci vardi. Umarim tavsiyemi dinleyip pis sakallarini kesmistir :)

cadı dedi ki...

Merhaba, bende Gürcistan'da ki Mc den bahsedeyim bari:) Buradakine sadece çocuklar ve çocuklu aileler gidiyor. Gürcü arkadaşlara Mc Donalds'a gidelim mi deyince "neden" diye soruyorlar:)Salata çeşitleri berbat, es kaza gidersem yiyebileceğim tek şey fishburger oluyor. Bir de sayfama linkinizi verebilirmiyim?