02 Kasım 2006

Yarın tatil olunca bu gece sushi yemeli

Diye düşündüm ve geçen sene açılan, hiç gitmediğim kaiten-sushi'ciye gittim. Kaiten* sushi döner kemer üzerine konup servis yapılan nispeten ucuz bir sushi servis tarzı. Müşteri az olduğu için kemer üzerine dönenlerden değil de sipariş vererek doğrudan servis yapılan sushilerden seçtim. Yanında Sapporo fıçı birası, harikaydı.

Değişik sevdiğim çeşitleri denedikten sonra en son bence sushinin "şahı" namagaki-zushi (çiğ istiridye sushisi) aldım. Japonya dışında hayatta cesaret edemem, bozuk çiğ istiridye feci zehirler. Ama bu harikaydı. Çok tazeydi, hafif limon sıkılmıştı, ince yosun yaprağına sarılmıştı. Yavaşça kokusunu ala ala çiğnedim. Okyanus kokuyordu. Abartı yok, kendimi Okayanusta dalgaların arasında hissettim biran. Pasifiğin tuzuydu sanki o yumuşaklığa sinen.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Afiyet olsun :)
Aşağı yukarı ne kadara mal oldu yarı ekonomik,yarı kafanıza esen (anladigim kadariyla) bu aksam yemeginin masrafi bunu merak ettim dogrusu..
Deniz urunleriyle hic aram olmasada anlattıktan sonra gercekten denenebilir dedim,birazda damak tadi yasadiginiz ortama,gunluk yasantınıza gore sekilleniyor galiba...

Taylan dedi ki...

Teşekkürler.

Aslında hepsi ayıptır söylemesi 2200 yen. Yani 18.3 USD.

Damak tadı günlük hayattan, ortamdan etkilendiği gibi, nasıl yapıldığına göre de değişebiliyor tabii..Bir zaman ve ortamda iyi gelmeyen birşey sonra başka bir durumda OK oluveriyor.

Adsız dedi ki...

Japonya çok merak ettiğim ülkelerden biri ama beni daha çok geleneksel Japon kültürü ilgilendiriyor. Malezya'ya kadar gelmeyi başardım ama henüz ötesine geçemedim!

Bir ara bu da olacak ama!

Suşiler de yarasın diyorum ayrıca:)

Özge

Taylan dedi ki...

Ben Asya'yı özellikle seven biri olduğum için Doğu Asya'yı da gezmenizi tavsiye ederim. Japonya'da İkinci Dünya Savaşından sonraki hızlı yapılanma süreci nedeniyle büyük şehirlerde geleneksel yerler ve yaşantı, kıyılara köşelere kaçmış durumda. Güzel şeyler Kyoto'da ve Kyoto benzeri eski kasabalarda. Örneğin Kanazawa, Obuse, Kurashiki, Matsumoto, Nagano, Nara vb. Gelirseniz hayal kırıklığına uğramamk için özenli bir plan yapmanız gerekebilir.

Son sushinin tadı hala damağımda. Ama günlük sıradan birşey haline gelmemesi için haftaya kadar beklemeye karar verdim!

Adsız dedi ki...

Çiğ balık yiyip de beğenmemekten daima korkmuş olduğum için bir türlü denememişimdir suşi. Fakat bu iştah açıçı yazınızdan dolayı ilk fırsatta tadacağım.