23 Mayıs 2008

Ah o saf 70'ler


Bazen bu blog'da Japonya dışında konulara değinmeyi de seviyorum. Hayat yalnız Japonya'da dönmüyor tabii.

Geçenlerde PowerTürk'ün Nostalji adında internette bir radyosu olduğunu farkettim. Dinleyip duruyorum. Çocukluğumu hatırlatıyor. Ömür Göksel'in 45'likleri evde dinlenirdi. Bu şarkısını duymamıştım: Umurumda mı Dünya.

Buram buram 70'lerin gerçekleri kokan dizelerde ("Sigara bulmak çok güçmüş/Amerika Rusya'ya küsmüş") günümüzde de geçerli olan yerler, özellikle şu dizeler çok hoş:
umurumda mı dünya?
sen varsın ya!
umurumda mı dünya?
sen varsın ya!
sular hala akmıyormuş
yolları çöpler doldurmuş
piyasada benzin yokmuş
sen varsın ya!
bu boguşmak neye yarar ki?
kime kalmış dünya sanki
dert edinmem hiçbirşeyi
sen varsın ya!

Doğrudan bu dizelerle olmasa da, son dört dizeyi birine söylediğinizi, ya da size söylendiğini düşünün...Yalnızca düşünün.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Düşündüm sadece düşündüm o dört dizeyi...İnsanın hayatında umurumdamı dünya dedirtecek birinin olması cok güzel bir duygu olsa gerek..Belki de mucize..Sonra birinin bu son dörtlügü bana söyledigi düşündüm..!!! Ve sonuç..İşte hayatının şansını yakalamış bir adam sahnede...

Narsistlik ne kötü:))

Hazal